آرشیو روزانه: مهر ۱۴, ۱۳۹۷

عفونت واژن در بارداری

اکثر زنان عفونت واژن در بارداری را نایدیده می گیرند و بسیار ساده از کنار آن می گذرند . اما این کار بسیار اشتباه است و امکان دارد عواقب بسیار خطرناکی را برای یک خانم ایجاد کند . عفونت واژن در بارداری یکی از مسائلی است که باید محض این که متوجه آن شدیم حتما به متخصص زنان مراجعه و جهت درمان آن اقداماتی را انجام دهیم .

عفونت-واژن-در-بارداری

اغلب عفونت ها قبل از بارداری تشخیص داده می شود و درمان می شود . حتی می توان بر اثر برخی از عفونت ها بیمار را واکسن بزنیم . به طور مثال اگر خانمی قبل از بارداری به زگیل تناسلی مشکوک باشد حتما بایستی واکسن HPV بزند . اما امروزه خانم هایی هم دیده می شوند که به هردلیلی قبل از بارداری به متخصص زنان مراجعه نکرده اند و به عفونت واژن مبتلا هستند . این عفونت ها بایستی در دوران بارداری تشخیص داده شود و درمان شود چون امکان دارد هم نوزاد مبتلا شود و یا باعث زایمان زودرس شود و حتی اگر زایمان طبیعی یا سزارین باشد ممکن است این عفونت خود را به شکل عفونت رحم نشان دهد .  امکان دارد در دوران بارداری آنتی بیوتیک ها و استفاده بعضی از داروها برای جنین خطرناک باشد به این دلیل در دوران بارداری درمان به در سه مرحله به صورت سه ماهه اول – سه ماهه  دوم – سه ماهه سوم انجام می شود .که آن هم به صلاحدید متخصص زنان بیمار می باشد به این دلیل که اغلب آنتی بیوتیک ها در سه ماهه اول ممنوع هستند  و متخصص زنان مجبور می شود در سه ماه های دیگر آن را تجویز کند .

زمانی که عفونت واژن در بارداری اتفاق می افتد بایستی یک متخصص زنان دارای تجربه و با مهارت آن را درمان کند . دکتر مهز اد هلاوی متخصص نازایی و متخصص زنان در رابطه با عفونت واژن در بارداری توانسته است بسیاری از بیمارهای خود را درمان کند و آن ها به نحو احسن دوران بارداری خوب و بدون خطری را بگذرانند .

علائم عفونت واژن در بارداری

• واژن دچار سوزش می شود و درد در این قسمت احساس می شود .
  • واژن رنگ قرمزی به خود می گیرد و ورم می کند و لابیا های آن به همین علائم مبتلا می شود .
  • ترشحاتی دیده می شوند که سفید رنگ هستند و به شکل پنیر هستند و فاقد بو می باشند .
  • در زمان مقاربت و در برقراری رابطه جنسی فرد احساس درد می کند .
  • در زمان ادرار کردن سوزشی حس می شود .

چطور می توان از عفونت واژن جلوگیری کرد

• بایستی لباس زیر از جنس پنبه استفاده کرد تا هوا بتواند به آسانی در لباس زیر عبور پیدا کند .
  • در زمان خواب لباس زیر پوشیده نشود .
  • برای این که بتوانید سم هایی که در داخل بدن وجود دارد را دفع کنید. بایستی روزی ۸ لیوان آب استفاده کنید .
  • ادرار را نباید نگه داشت و باید به صورت منظم ادرار خود را خالی کنید .

درمان

بعد از این که درمان کامل شد زایمان طبیعی یا زایمان سزارین انجام می شود و اگر همچنان عفونت واژن باز هم  در بیمار وجود داشته باشد بایستی در پیگیری های دیگر تشخیص و درمان شوند .